Livet har börjat.

2009 började väl lite segt egentligen, inte mkt som hände de tre första månaderna. MEN gissa om jag blev glad den första april. Och nej, inte för att någon skickade mig ett finurligt apriskämt. För det gjorde ingen. Förutom Caroline kusin med sitt
"Jag saknar dig, april april.."
Nej jag fick ett brev inkastat genom brevinkastet. Eller det var en uthämtningsblankett för ett stort brev från västertorps posthantering, en videobutik. Det var från McDonalds.
Nej jag ska inte byta jobb. Och nej jag hade inte vunnit en årsförbrukning cheeseburgare.
Vi bakcar tillbaka till en grå dag i oktober då mamma hittat en tävling i metrotidningen. det var en skrivtävling anrdnad av Vulkan.se och mcdonalds. Det gick ut på att skriva vad man ville om mångfald. Elva skulle vinna, hundratals bodrag kom in, och tydligen vad JAG en av de elva vinnarna. :D
April april tänkte jag men tänkte ocks åatt det skulle ju vara jävligt taskigt. Jag och de andra tiovinnarna blev publicerade i en antologi. Och det kändes ju bara jävligt bra att stå där i. Se sitt namn och sin text publicerad. kolon de, kolon de, kolon de...

Jag hade faktiskt satt mål att innan jag fyller 20 skulle jag vara publicerad. Men det var väl inte jätteallvaligt egentligen , bara ett mål att sträva efter. Och så blev det!! kolon de igen.
Nästa mål är att publicera en hel roman. Vare sig ett publiceringsförlag gör det, eller om jag gör det själv.
Ska lägga upp texten så ni får ta del av den. Och kommentera MER än gärna. Helst sånt som kan göras bättre, eller nåt ni inte fattar med texten!

/inspirationen flödar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0