Djävulen bär icakläder

I förrgår var det den sjätte juni, nationaldagen i all ära. Gillar Sverige, det är ett bra land. Tråkigt nog är det också en dag för alla främlingsfientliga människor att säga deras åsikt i saken. Detta leder till utlänningar i tunnelbanan som på ett sarkastiskt sätt, för att verkligen visa att de tar illa upp på grund av den röda dagen. "Sverige Sverige Sverige", skriker de. Men det är inte en dag för att rösta emot alla Sverigelösa människor, nej, det är en dag för att fira Sverige som land. Jag tycker det är kul, för Sverige är ett bra land i jämförelse med andra länder. Jämställdhet, pantmaskiner och resten av hela faderullan. Så då är det tråkigt att vissa använder den till något negativt. Varför kan inte alla bara vara positiva?? Hur som helst så samma dag så var det treårsjubileum för mig som arbetare på CIA. Oj, nu skrev jag fel. ICA. CIA skulle inte heller vara ett dåligt jobb. Men ICA har betytt en massa arbete, men samtidigt ett ställe däre jag träffat de mest trevliga människor. KOllegor som inte bara känns som kollegor. Vi festar och umgås under vanliga lediga dagar också. Det är kul, för det känns bättre att jobba med sina kompisar, än att jobba med sina kollegor. Mer personligt liksom. Leende och skratt dagarna arbetspasset igenom. Dert är härligt. Så ska det va. Och rubriken?: Alltså, jag belv anställd 060606... Nollorna har ju värdet noll, alltså det betyder ingenting. Kvar är 666. Jag är djävulen som bär ICAkläder. /hornen och svansen döljer jag under min vackra utsida ;P Rödheten går dock inte alltid att dölja -.-

Kommentarer
Postat av: mästerkatten

en av anledningarna till att människor "inte bara kan vara positiva" är förmodligen för att samtliga har levt i sverige under olika omständigheter. dessa omständigheter har format (och färgat) deras syn på sverige som land och dess befolkning, vilka de faktiskt är en del av. synd att missöden och motgångar av olika slag ska väcka sådan förargelse att ALLA svenskar och HELA sverige dras över en kam. jävligt synd t.o.m. men vem sade att världen var rättvis?



sverige är skit bra, de flesta av oss svenskar är grymma och det är något vi får ha i tanken.

2009-06-09 @ 21:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0