Tejpmysteriet

Jag kom hem från Åre förrgår.
Det märkligaste var inte att jag var så trött så jag knappt kunde gå, inte heler var det det märkligaste att de i min tåghytt tyckte att jag skulle bjuda laget runt på öl..
nej, det märkligaste var att det satt en tejpbit över mitt namn på dörren. "vafan är det här" tänkte jag.
Började fundera om jag blivit vräkt under veckan, men vilken anledning? JAg tog bort tejpbiten och där satt min namnskylt kvar. Och lägenheten var det inget konstigt med... Utan att tänka på det mer gick jag till jobbet nästa dag och kom hem sent på natten. Och som i det bästa arkiv x-avsnittet, så satt mnu en ny tejpbit över namnskylten. Och inte nog med det, det satt även över ALLA andras namnskyltar.
Det måste vara något lurt tänkte jag, Mulder skulle föreslå att vi skulle bli hämtade av utomjordingar medan Scully skulle föreslå att det var någon som hade satt dit tejpbitarna där för att de kanske skulle byta ut namnlapparna... helt ologiskt.
Men vem i helvete går och tittar till varje dörr för att se ifall de tagit bort tejpbiten? Inom 24 timmar var den ju tillbaka..
"Måste gå till botten med det här", tänkte jag med två cider och en öl i kroppen. Gick in och somnade.
Tejpbiten sitter ännu kvar..

/to be continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0