Kärt barn

Kärt barn har många namn. Det märkte jag och en kompis då vi letade information om daggmasken. Vi sökte på mask, och kom bland annat till en sida som innehöll hundra olika namn för "penis", "kuk", "snopp" etc

Genom åren har även jag samlat på mig en hel del smeknamn för mitt egna originalnamn Jonathan:

Jonathan
Originalnamnet, det som morsan o farsan gav mig på bemärkelsedan.
Jonis Smeknamnet som följt mig ända sedan första klass och ända upp till högstadiet av mina kära ältakompisar.
Jannis Lukas smeknamn för mig, han gick i samma klass som mig i åttan o nian.
Joten (o uttalas å) Samma som ovan.
Jono Gono Mono Pono... (engelskt uttal) Anna, kompisen som vart vid min sida längst av alla ( :D) sa detta ibland. Kan bero på att jag även kallade henne Ana Pana Mana Sana...
Jonte Gymnasienick från klasskompisar
Jonta Samma som ovan.
Joppe Samma
Jompe dito
Jompa ...
Jona (engelskt uttal)
Kollegan Maddis =P
Than Två av mina allra skööönaste kollegor, Markku o Malin. Det e najs! Gillar detta mest efter originalnamnet =D Kanske märks iom titeln på denna blogg..

/Jag är ett kärt barn

Kommentarer
Postat av: maddis

jag gillar joooonaaa mnest :D

2008-10-29 @ 15:14:09
Postat av: Jonathan

tihi

2008-10-29 @ 23:40:44
URL: http://than.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0