förgyllda kunder

Men det finns faktiskt kunder på ICA som inte ser oss som arbetande robotar. Att vi faktiskt är människor =P
Jag satt i kassan en dag förra veckan och som vanligt var det en som tyckte att det blev för lång kö ."kan du öppna en kassa till tack". Som vanligt tänkte jag "Nej, för jag sitter ju redan i den här kassan, hur skulle jag då kunna öppna en till?" Men jag sa; "Ja, visst." och ropar på en till kassa.
Efter sådär en två kunder kommer ett härligt glatt par och ska handla, sånt där par som man blir glad av att se, och kan förgylla dagen.
Mannen: "Hörru, nästa gång det kommer ett sånt där stolpskott och frågar om en till kassa, då ska du säga `nej jag klarar mig själv´"
Sedan skrattade han och hans tjej. Och jag med. "Jo, jag skulle ju vilja göra det", sa jag.
Paret skrattade. "`Ring polia´ liksom, haha", skrattade tjejen.
Sedan önskade vi varandra en trevlig helg.
Jag ler för det mesta alltid, men nu var det nog bredare än nånsin. Tack de kunder som förgyller icadagarna. Det finns för få av er!

/puss på er

JonaThan

Kommentarer
Postat av: Mallan

ja... man skulle vilja omfamna dem eller nåt:P

2008-10-28 @ 14:31:37
URL: http://malinmy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0