Snälla pepparkakor

Ur arkivet från atom.webblogg.se(12/1-06):

Hallooo på er alla läsare :P
Idag när jag var på lunch med två klasskamrater (Annelie och Kristoffer =P), fann
vi att fifis bjöd på pepparkakor.
Jag åt en och min bordsgranne tio.
"Det är bra, ät många", sa jag. "Då blir du snäll."
De andra svarade inte, kollade bara lite konstigt på mig och tanken slog mig:
"HAr ni aldrig hört att man blir snäll om man äter pepparkakor?" frågade jag.
"Nej", svarade de. Och jag blev alldeles förvånad. JAg som trodde att det var liksom allmänt känt att
man blir snäll om man äter pepparkakor. Så har ju föräldrarna och alla runt omkring en alltid sagt.
Så varför visste inte de om det? Finns uttrycket kanske bara i Älta? Ingen aning.
Efter lunchen, då min kompis tog med ett par pepparkakor för att ha som
matsäck till engelskalektionen, så knäckte han en i mitten så att det blev tre bitar.
"Åh! då får du ju önska", sa jag. Då tyckte jag att det blev så där tyst igen så jag var bara tvungen att fråga:
"Va, men det måste ni väl ha hört! Att man får önska om man knäcker den i tre delar!?"
då skrattade de och sa att det visste de iaf :D Jag pustade ut, kände att jag iaf inte levde i en påhittad värld med egna regler med pepparkakor... puh!

Men säg mig läsare, skicka mig en kommentar och säg ifall ni nånsin hört du-blir-snäll-av-att-äta-pepparkakor-meningen! Skulle va kul o veta om jag inte var den enda :P

/skicka på hej och hå...

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag håller med dig, trodde också det var världskänt! Så det är inte bara du :)

2008-11-10 @ 16:01:58
Postat av: Ica-Sofia

Yep! Såklart att man har fått höra det :D det trodde jag också va allmänt känt!

2008-11-10 @ 17:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0