inte så jättegrön tant

Vanlig mellanmjölk var slut för tillfället.

Tant: "Hörru, kan du byta ut den där mjölkburen med grön mjölk, så man slipper köpa den där."

Hon pekar på ekologiska mjölken. Jag hade velat fråga henne vad hon menade med "slipper". Som om den ekologiska var nåt slags jäkla gift. Vad kan det handla om? 1 krona HÖGST mer för att köpa "den där". Jag bor själv, har hyra, el och tv att betala, rik kan man inte påstå att jag är. Men när jag köper mjölk så köper jag ekologisk.
Visst finns det kanske andra fel än det omåttligt höga priset (=P), men att köpa den nån gång kanske inte borde göra så jättemycket, ifall tex den andra mjölken råkar vara slut.

/du är en del av miljön för sjutton. Spring till Ica och köp ekologisk mjölk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0