hjärncellen

ICA igen.
Inte så konstigt eftersom halva mitt liv levs där...

Kollegan Ida sitter i kassan och blippar varor, inte ont anande.. men så har gubben gått som lassade upp varorna. Efter nn minut kommer han tillbaka med ett muslipaket. Han berättade att han hade hämtat ett nytt eftersom det sndra var trasigt.
Ida frågar snällt vart han har det andra paketet som var sönder, och gubben svarar att det lämnade han kvar på hyllan... PÅ HYLLAN!?
"Nästa gång  får du gärna lämna in det till mig i stället", säger Ida tillrättavisande.
Det tyckte inte gubben om. "Du ska inte komma här och säga vad jag ska göra". Sedan rabblade han mumlande vid sidan om Ida ett par ogenomtänkta meningar  medan ha plockade ihop sina varor. Han blev ignorerad..

Sedan hade vi ytterligare en sak att skratta åt inne på lagret. Man kan ju undra hur många som tänkt samma sak; 'jaså det här paketet var trasigt, då lägger jag tillbaka det så extra mycket musli åker ut...' Nej, dessa människor kan inte ha alla hästar i stallet, alla skruvar fassatta i hjärnbalken.. deras hjärncell fungerade helt enkelt inte.

/Bra idé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0