no emo

Kent är det bästa bandet jag vet. Det berättade jag för min lagerkompis.
"jaha, är de dom här", sa hon och började vifta med den ena armen över den andra handleden.
Jag som tyckte att det såg ut som att hon spelade fiol tänkte, att nej de spelar inte klasssisk musik. Men det var inte det hon menade. Tydligen var det en "skära-handleden-blodig-och-förstörd-gest".
Men så är det ju inte vill jag bara understryka. De har texter som oftast handlar om sorgliga saker, men desto bättre är de också, deras texter är ju om saker som verkligen betyder nåt.
De handlar inte om att sola o bada i pina colada, eller dansa hela natten lång, eller visa intima kroppsdelar för varandra. De handlar om att det finns folk som vill slåss bara för att, att det finns huliganer, som är det för att de vill få tiden att gå, om extrema åsikter etc. Och underförstått då också budskap om att dessa är dåliga ting.
Helt enklet suveränt.

"Å huliganerna på gatan,
de krossar allting i sin väg.
För de är enklare att hata,
än att tiden bara går."

"Jag vill inte va rädd
Varför måste jag vara rädd?
Somliga vet att de är starkare än andra"

/Det kommer mera
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Ja självklart :)

Kent är bäst och inget annat än bäst!

2009-03-18 @ 12:51:08
URL: http://lestomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0