2008

2008 var då livet började på riktigt för mig :D, då kom jag på vad livet verkligen gick ut på. Bland annat en hel del asroliga episoder, resor o kompisar etcetera... Här är mitt liv 2008:

Kentkonsert 16/2
Grymt bra konsert med favoritbandet KENT! Utspelade sig i Norrköping. =)


Kryssning 24/2-25/2
Ojojoj, vad kul vi hade. Jag, Kristoffer, Annelie, Tommy, Tove, Emelie och David. Min första fyllekryssning =P och den slog det mesta. Inte många som varit högst upp i båten, o då menar jag högst upp! OCh där fanns det nån snurrande grej. Visserligen stod det endast personal på en skylt, men vi var personal för en lite stund ;). OCh så spelade vi på spelautomater och vann fina åsnegosedjur. OCh så hittade vi ju en gunghäst och den tog vi förstås med till hytten. Så kul hade jag nog aldrig haft i hela mitt liv, kom ihåg hur tomt det kändes sen när man kommit hem. Man ville ha kul igen.


London 17/4-21/4
Om kryssningen var rolig så var nog det här då det roligaste jag haft UTAN alkohol. MEn vi betedde oss fan som om vi druckit mycket. Fast det enda jag o Malin druckit var en varsin guiness, och Rebecka en coca-cola. Sprang runt på stan på natten och tog kort och betedde oss allmänt märkligt. Men oj vad roligt vi hade det. Längtar tillbaka extremt mycket... Vi såg Big Ben,  åkte upp i London eye och gjorde allt som man ville göra. Fish and cips i Hyde park. Gick ut på "the Zoo" på lördagkvällen där de spelade bland annat abba och en massa bra musik, och äventyren gick om varandra. Vi kom inte hem samtidigt till hotellet ^^, och bussarna tog oss lite vart som helst, så vi hittade de mest konstiga ställena av London. Ben/Jerrys, pizzabitar, och så jäkla mycket mat. O shopping, mest för tjejerna då, men jag fick med mig ett par underkläder och t-shirtar =P. Underbar resa, med underbara kompisar, då märkte man verkligen att vi känt varandra i 12 år! =D London baby!


Gotland 16/5-18/5
Trevlig Gotlandresa, bort från slutspurten och bara tänka på blommor och fåglar i stort sett. Fältbiologi var en riktig slapparkurs, vilket inte gjorde någonting. Jag och Kristoffer satt mest i stugan vid havet och kollade på South Park på min Ipod =D. Kul att besöka Visby och öarna runt ön. Kul upplevelse. :)

John Fogertykonsert 23/5
Konsert på Hovet med Tomas och hans pappa. John har en massa bra låtar, men live gjorde han sig inte så jättebra, men glad är jag för att jag sett honom irl iaf =)

Studenten 5/6
Fyfan vad jag är glad! Ja, studenten var den gladaste och roligaste dagen i mitt liv. Jag var så glad att läpparna snuddade öronen och de kompisar jag träffade hemma hos mig trodde att jag hade druckit lite för mycket, fast jag hade högst druckit en halv öl och lite champagne. Resten hade kastats över mina kära kamrater på flaket. =) tjohoo! Lite sorgligt var det väl att efter tolv år skola aldrig gå dit mer, och efter tre år av de skönaste människorna, så kommer man inte få träffa dem dagligen. Men hålla kontakten är ett måste :D
Lycklig!


Cypern 13/6-20/6
Ja, det var en galen vecka. Promille i blodet mest hela tiden.. iaf från klockan åtta på kvällen.. o sen lite bakis på dagen. Annelie, Johan och Robin var ett riktigt trevligt gäng! :D Vi spelade golf, vi åt mycket mat, och festade. Mest för oss själva på rummet, men det var himla roligt!! Bad i pool, och strand i sol. Jag och Johan testade paragliding, det var riktigt härligt att resa över havet. Och jag och Annelie åkte slangbellan på fyllan =P skitkul, men kommer inte ihåg så mycket av den. Häärligt! Och så testade vi härliga drinkar, blue lagoon, screaming orgasm etc. ^^Synd att veckan gick så snabbt, men det var en vecka att längta tillbaka till!!

Västertorp 1/7
Så var det min tur att flytta. Syrran och brorsan var redan ute ut bilden. Och mamma, pappa och jag hade flyttat från mitt barndomshem i Älta till Hammarby Sjöstad. Så hade jag fått tag i en lägenhet, en hyres med en jäkla massa tur som morsan inte låter mig glömma. 24 kvadrat. Det var en ny upplevelse att ta med sig alla sina grejor och flytta in, packa upp allt. Veta att det här faktiskt var hela ens liv. Allt som finns i den här lägenheten var mitt. Det var jag. En månad senare kunde jag kalla mig "inflyttad", då var allt på plats.

Kebnekaise 26/7-30/7
Ett äventyr i norr! Mamma beställde resa till Kiruna och vi skulle bestiga Kebnekaise. Shit det låter stort, och det var riktigt stort =) Tolv timmar tog det. Totalt upp och ner. Och toppen var så jävla härlig. Snö mitt i sommaren men det var varmt i solen, och utsikten var ju oslagbar. Helt oslagbar. Jobbigt för knäna på nedgången men efteråt var det så jävla värt det. Och gissa om man sov gott efter det. Bästa sovstunden jag nånsin haft! Och sen var det hemgång. Det var egentligen meningen att vi skulle gå 1,5 mil hem till bussen från foten av berget. Men orka det när alla lemmar i kroppen var ur funktion och miljoner träningsvärk. Nee, vi åkte helikopter istället. Kostade en hel del, men den upplevelsen var stor nog för att vara värt det. =D

Grekland 18/8-25/8
Jag spelar i en orkester. NSB, Nacka Symphonic Band. OCh vi fick en nbjudan till en festival i Grekland, Thessaloniki! Vi åkte dit, fick allt betalt förutom flygresan, så jäkla härligt. 40 grader värme, sol och bad. Spelningar på kvällarna med bra publik! Bland annat andra orkestrar från Ryssland, Ukraina och Italien. OCh aldrig har man sett ledarna så glada heller, lite lulliga till och med. :)


Valencia 17/10-20/10
Spontanresa till Valencia! Min vänner Annelie och Tove åkte dit för tre månaders spanskaplugg, och mycket mer än så. Fest och åter fest. Så kul blev det när jag bestämde att jag tar en tripp dit! Spontana grejer är oftast de roligaste, hurra för det. Bra att komma bort från jobbet, och semestra och festa lite med dem. Riktigt kul!!


Bo Kaspers Orkesterkonsert 23/11
Konsert med en av Sveriges bästa grupp! Var där på Cirkus med Malin och Markku från jobbet. Riktigt bra var det! =D

Söderköping 24/11-28/11
En semestervecka i det lilla samhället Söderköping! Mysig stad där mina favoritkusiner och favoritmoster bor. De är de bäsat släktingar man kan ha, där har man aldrig en tråkig stund! =) och skönt att återigen komma bort från jobbet!

Mellan dessa fina stunder i mitt liv så hände det förstås en massa annat!! Men det kan jag inte berätta om nu. Men många fester var det, fler än vad jag vart på något annat år =)
Och fler kompisar än någonsin har jag fått vid min sida. Så många trodde jag aldrig jag skulle ha =P Ni betyder så jäkla mycket! Mer än ekologisk mjölk. ;)

/Det var milstolparna i mitt liv 2008. Det bästa året helt enkelt. Hittills. :D


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det låter jätteroligt alltihop! Helt sjukt att vi har varit med om så mycket. 2008 var mitt bästa och roligaste år också! Nu får vi se till att 2009 bli minst lika bra o crazy! Puuss!

2009-01-02 @ 15:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0