bonusdragning

En man drar sitt icakort samtidigt som jag blippar hans varor..
"Gick kortet in?"
Jag kollar på skärmen. "nej, det gick inte in"
Då blir det kalabalik.
"Men då får du väl säga det!!" fräser han åt mig. Alldeles uppjagad.
Jag skrattar lite osäkert för det är mäkta roligt hur folk reagerar på damm i ögat och spilld mjölk.
"Du bara sitter där, säger ingenting."
"Nej, men mitt jobb är först o främst att blippa varorna, sedan kan jag se om ditt kort gått in eller inte."
Mannen skakar på huvudet. "Jag vet inte vad jag ska säga, jag blir alldeles.." fortsätter han. OCh jag säger att jag vete fan inte heller vad jag ska säga. MEn påpekar att han inte behöver vara så förbannat otrevlig.
"Vad säger du om saken, vad tycker du?" frågar han mig då.
"Jo,jag tycker att det är ett väldigt märkligt ilandsproblem."
Han säger inget mer. PAckar ihop sina varor i frustration, andas häftigt genom mun o näsa.
"Vill du ha kvitto?"
"Ja, det är klart. Det är en rättighet." som om jag hade sagt nåt annat.
Sedan går han.
Kvar sitter jag och småskrattar. ha ha ha.

/vad skulle jag göra utan den där kupongen på tjugofem kronor? hemska tanke..

Kommentarer
Postat av: mallan

need I say att jag inte saknar det?:)

2009-01-20 @ 23:16:34
Postat av: maddsan

jag tycker det hela är charmigt.. att se hur folk beter sig iolika situtioner.. man kan nog kalla det cirkus utan att överdriva:)

2009-01-22 @ 00:44:13
URL: http://anonymskit.bloggagratis.se
Postat av: Norge-Sofia

haha, vafan är det för folk som handlar hos dig? :D nåt sånt där har aldrig hänt för mig!

2009-01-22 @ 16:05:28
Postat av: Jonathan

Otur för dig då Sofia =P Det är väldigt lustigt när det händer faktiskt. Jag tror att sängföretagen har gjort felaktiga sängar.. folk verkar vakna på fel sida hela tiden..

2009-01-23 @ 00:55:34
URL: http://than.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0